Siivousapu

MLL:n Fiskarin paikallisyhdistyksen vauvaperheiden siivousapu

Lanseerasimme helmikuussa uuden palvelun – vauva-ajan siivousapu.

Nyt hallituksemme päätti nostaa lapsen yläikärajan kolmeen vuoteen. Eli nyt kohderyhmänä on jäsenperheemme, joissa on alle 3 vuotias lapsi tai joihin syntyy uusi vauva. Uusi ikäräaja astuu voimaan 1.5.2024.

Avun saannin edellytyksenä on:
- MLL Fiskarin jäsennyys on maksettuna koko avustuskauden ajan.

- Perheessä on alle 3 vuotias lapsi tai laskettuun aikaan on korkeintaan 2 kuukautta (anomuksen voi tehdä jo aiemmin).

- Vakituinen asuinpaikka on postinumeroalueilla 10440, 10470 tai 10480.

Siivousapua voi saada siihen asti kunnes lapsi täyttää 3 vuotta. Apu päättyy jos perhe muuttaa pois em. alueelta.

Perhe saa siivoajan kotiinsa kolmeksi tunniksi kuukaudessa (jos siivoajia on kaksi, on siivousaika 1,5 tuntia) ja MLL maksaa kuluista puolet. Jos halutaan enemmän siivousta, tapahtuu se perheen omalla kustannuksella. MLL:n kustantamia siivoustunteja ei voi kerätä käytettäväksi myöhemmin, eikä niitä voi saada takautuvasti. Ainoa poikkeus on; Jos perheellä ei ole mahdollisuutta osallistua kustannuksiin, tarjoamme kolmen tunnin siivouksen joka toinen kuukausi veloituksetta. Suursiivouksista, ikkunanpesuista, joulusiivouksista jne. voi sopia siivousliikkeen kanssa erikseen.

Siivousliikkeellä on mukanaan kaikki tarvittavat siivousvälineen ja -aineet. Sivousperiaatteet sovitaan aloituspalaverissa perheen kanssa. Joka kerta ei välttämättä tehdä samoja asioita.

Siivous tapahtuu arkisin klo 8-16 välillä. Siivouspalvelun hinta on 39,70 €/tunti (sis alv 24%), eli

119,10 €/3h kerta. Kuukausittain perheen osuudeksi jää tästä puolet, eli 59,55 €/kk.

Perhe voi ilmoittaa oman maksuosuutensa verotukseen kotitalousvähennyksenä.

Kotitalousvähennys on 60% työn osuudesta (omavastuu 100€/vuosi). Kun veronpalautus otetaan

huomioon, kuukausittaisen 3h siivouksen hinnaksi perheelle jää n. 25 €/kerta.

Lisää tietoa asiasta osoitteesta; https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-

veroilmoitus/vahennykset/kotitalousvahennys/

Jos perheellä on elämäntilanteessa haasteita, he voivat tiedustella 0% alv:n mahdollisuutta omasta maksuosuudestaan siivousliikkeeltä.

Kaikki edellämainitut hinnat ovat voimassa tällä hetkellä. MLL:n Fiskarin paikallisyhdistys ry pidättää oikeuden muuttaa ilmoitettuja hintoa jos siivousliikkeen hinnoittelu muuttuu tai arvonlisävero muuttuu tai tulee muita meistä riippumattomia muutoksia.

Siivousavun hakeminen

Lähetä hakemus osoitteeseen; mll.fiskari.siivous@gmail.com

Viestin aihe; Vauvaperheen siivousapu

Ilmoita viestissä seuraavat tiedot;

Hakijan nimi

Osoite

Puhelinnumero

Sähköpostiosoite

Syntyvän lapsen laskettu aika TAI alle 3v lapsen syntymäaika

Jos kriteerit täyttyvät, annamme siivousliikkeelle laskutusluvan ja yhteystiedot. Siivousliike on yhteydessä perheeseen ja sopii yksityiskohdista. MLL:n Fiskarin paikallisyhdistys on valinnut kokeilujakson yhteistyökumppaniksi siivousliike Clean Sprit Oy:n.

Tämä on kokeilu ja siitä syystä pidätämme oikeuden kaikenlaisiin muutoksiin. Jos muutoksia tapahtuu, tiedotamme niistä hyvissä ajoin.

Kysymykset uuteen palveluumme liittyen voi lähettää osoitteeseen mll.fiskari.siivous@gmail.com tai suoraan siivousliikkeelle info@cleanspirit.fi

Clean Spirit Oy

Perheyrityksemme on tarjonnut ammattitaidolla ja luotettavasti siivouspalvelua alueellemme vuodesta 2020 alkaen ja on ilo ryhtyä yhteistyöhön Fiskarsin MLL:n kanssa auttaaksemme perheitä arjen keskellä.

Tarjoamamme viikkosiivous voi sisältää esimerkiksi:

• Tavaroiden järjestelyä
  • Pölyjen pyyhintä ulottuvuuskorkeudelta
  • Väliovien ja kahvojen pyyhintä
  • Katkaisijoiden pyyhintä
  • Peilien ja lasipintojen pyyhintä
  • Sohvien ja tuolien imurointi
  • Mattojen, lattian ja listojen imurointi
  • Lattian kosteapyyhintä
  • Ajan salliessa keräämme myös lattioilta legot ja vaatteet, tiskaamme astiat tai tyhjennämme astianpesukoneen, voimme laittaa pyykit kuivumaan tai viikata puhtaat kaappiin sekä viedä kierrätyspahvit sun muut materiaalit mukanamme.

Meillä on mukanamme kaikki tarvittavat siivousvälineet ja -aineet. Siivouskerran sisältö sovitaan perheen kanssa heidän tarpeensa mukaan. Kaikki on sovittavissa!

Olemme myös Raaseporissa yksityisten sosiaalipalvelujen tuottajat-rekisterissä.